Mognad?

Datum: 2014-09-29 Tid: 12:07:40
Jag fyller 25 om drygt en månad.
 
Det som ej förändrats:
Jag tycker fortfarande ord som könsböld är ruskigt skojsigt. Jag spyr fortfarande varje gång jag är full. Jag dricker läsk till frukost. Jag garvar stenhårt åt prutt- och bajshistorier.
 
Det som förändrats:
Det är inte lika viktigt om vad folk tycker om en längre. Utseendet är ganska oviktigt. Jag är säkrare på mig själv och tycker att jag själv är typ världens bästa person.
 
Den markanta skillnaden att befinna sig i denna ålder är att fyllebilder och selfies på facebook har bytts ut mot bilder på folks avkommor. Bäbisar. Det är en sju jävla babyboom på min fejja sen ett par år tillbaka. Nu lyfter man knappt på dubbelhakan längre när en ny ultraljudsbild och därmed gravidtillkännagivande statusuppdateras på FB, som en gjorde i början.
 
Jag kommer i och för sig från en liten ort, där det är mer vanligt att föröka sig tidigt. I en större stad är det snudd på omöjligt att bli dräktig, relaterat till de jävla lägenhetspriserna. Om jag ska köpa en tvåa/trea behöver jag lånelöfte på 1,5 miljon samt ungefär 300 000 på mitt konto till handpenning. Vilket gör att jag kommer kunna köpa min första egna bostad ungefär 2066. Då jag förmodligen är tämligen ofertil och kanske även skapligt död.
 
Jag försöker spara så mycket jag kan just nu, för att kanske en dag få ihop till en handpenning. Det är dock svårt att kombinera det hårda sparandet med rösten i mitt huvud som säger åt mig att "du har jobbat och slitit så jävla hårt på sjukhuset denna månad så nu får du för faan unna dig något fint. Och glöm inte att du ändå kanske dör imorgon". Denna månad har jag unnat mig en Marc Jacobs-klocka och en jacka för 3000 pix så nu måste jag för bövelen ta mig i kragen och inte unna mig något annat än en påse satsumas om jag någon gång ska ha råd att bosätta mig i typ Slavsta.

Kommentarer
Postat av: ida

<3
Varför är livet så jävla hårt?

2014-10-16 @ 03:46:59
Postat av: LOTTE

Älskar att du är tillbaka med dina geniala blogginlägg! You go girl :)

Svar: Tack Lotte vad glad jag blir :)
Julia

2014-10-17 @ 10:41:12
URL: http://charlottes.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<