Mera om mat

Datum: 2014-10-30 Tid: 09:50:10
Lite ironiskt att mitt förra inlägg handlade om att jag inte äter längre till detta; igår gjorde jag en sån riktig jävla håll käften-mat. Min enda lediga dag i veckan, samt att jag och killen jag har ett "förhållande" ihop med (på Facebook) ville fira lite. Det blev helstekt oxfilé som fick vara länge i ugnen på 125 grader tills innertemperaturen var 58 grader. Till det käkade vi nudlar och sweet chili. Hehehehe. Nej. Vi gjorde en rödvinssås på vitlök, scharlotten, morot, kalvfond, soja, vinäger och... rött vin. En bearnaise blev det också. Samt chevré- och potatispuré.
 
Jag tog tyvärr ingen bild på underverket men det såg ut ungefär såhär:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma Ann

Det såg ju gott ut..... :p :p Blääääh!

2014-11-13 @ 23:31:49
URL: http://vickelbyponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<