Hej igen

Datum: 2014-07-16 Tid: 08:46:48
Jag börjar bli lite sugen på att återuppliva den här gamla rishögen till blogg igen, ett halvår sedan sist. Jag vet typ inte hur man gör längre dock. Vad fan ska jag skriva? Ska jag vara seriös och skriva om mitt lilla enformiga liv? Eller fortsätta på samma spår som tidigare? Kommer jag få mer än 2 följare?
 
Jag kan väl dra en liten summering om vad som hänt sen sist.
 
Jag har jobbat ett halvår som sjuksköterska på KAVA. Som syrra där jobbar man i team med en undersköterska och ansvarar för vården av 5-9 patienter (beror på om det är sommar, helg, varddag, överbeläggningar...). Har man blivit knivhuggen, fått en blindtarmsinflammation, tarmvred och liknande där operation kan bli nödvändigt hamnar man på vår avdelning. Börjar äntligen bli varm i kläderna och tycker att det känns kul att gå till jobbet, jämfört med i börjar när en enbart kände ångest för att man var kass. Har världens grymmaste kollegor och vi har kul på jobbet.
 
Att jobba 100% på en akutavdelning gör att jag känner mig rätt sliten och att jag åldrats runt 10 år på detta halvår. Att jobba ett kvällspass, komma hem 22.30 för att sedan gå upp 05.45 får en att sakna the glory days på universitetet när man ba kunde gö VA FAN MAN VILLE. Har dessutom pluggat kurser vid sidan om, 50% närmare bestämt, för att komma in på barnmorskeutbildningen framöver. Vilket var slitigt, nu till hösten blir det enbart 25%, kursen Missbruk & beroende. 
 
MEN om 15 dagar går jag på tre veckors välbehövlig semesteeeeeeeer. Två av dem ska spenderas i Kroatien på ön Hvar med mina wifeys Anna & Soffan. Känner mig lite anti Kroatien men alla säger ju att det ska va så fint så VI FÅR LA SE.
 
Okej, nu har jag skrivit ett satans töntigt boring inlägg iaf. Framsteg. Får vi se vad jag gör med detta framöver.

Kommentarer
Postat av: sabina

Roligt att se att du lever och är tillbaka. Har saknat dina crazy inlägg :)

Svar: :):)
Julia

2014-07-18 @ 15:42:12
Postat av: Mallan

Yeeiii!!!! Äntligen ett nytt Julia-inlägg! Saknat dom som bara den, de förgyller vardagen lite :)

Svar: :D
Julia

2014-07-18 @ 22:24:28
URL: http://mallansmonte.blogg.se
Postat av: Nathalie

Äntligen!

2014-08-17 @ 20:54:10
URL: http://nathalieling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<