Vad jag ogillar på Facebook idag

Datum: 2013-02-26 Tid: 14:25:00
1. Alla som deltar i tävlingar som företag ordnar och delar deras bilder. Fattar ni inte att det kostar företaget typ ingenting att skänka ett fattigt pris men de får gratisreklam värt multum för att alla sitter och delar deras bilder.
 
2. Alla idioter som like'ar idiotiska sexistiska "roliga" historier på den "humoristiska" sidan Att knulla.
 
3. De som skriver att de hatar polisen. De enda som hatar poliser är kriminella och tattare.
 
4. De som skriver A men inte B. Typ "Värsta dagen i mitt liv..." och 5675 personer frågad "VAD HAR HÄNT?" medan personjäveln förmodligen sitter hemma njutandes invirad i en filt med en kopp te framför datorn och bara vältrar sig i uppmärksamheten.
 
För övrigt så är jag på ett sådant otroligt kasst humör. Har hamnat i feminism/genusdiskussioner med opålästa människor som inte vill ta till sig vad man säger utan bara slår ifrån sig med korkade argument. Det suger fan livslusten ur mig. Har hittills inte stött på EN ENDA man i mitt liv som tar till sig av vad man säger eller som har något positivt att säga om feminism. Tappar tron på mänskligheten och vill bara lägga mig under en kudde och dö.
 
//Rövhål

Kommentarer
Postat av: ida

Det suger kraften ur en men alltså det är också drivkraften. Typ iaf. Fortsätt kämpa, eller skit i det om det känns bättre. Man får göra det som känns bäst för tillfället. <3

Svar: Det är så himla frustrerande bara när man får mothugg och korkade argument från en person som inte kan så mycket. Jag menar, står jag och diskuterar politik med en politiker kanske jag tar till mig och analyserar vad människan säger eftersom den förmodligen har mer kunskap än jag. Men neeeejdå. SUCK. Tack för kloka ord!
Julia

2013-02-26 @ 21:35:01
URL: http://isislilithstorm.blogg.se
Postat av: Maria

Det här är antagligen ett rätt dåligt sätt att ta itu med saker och ting, men jag har fått det fantastiska tipset att föreställa mig att dumma människor gör ungefär den här minen när de säger knäppa saker. http://25.media.tumblr.com/2a5c4acfe1b481add7a5d8ab31a0aba3/tumblr_miuk5daqyn1r5kaxco1_400.png

2013-02-26 @ 22:42:24
Postat av: Maria

OOOCH hela länken kom inte med vilken överraskning.
http://25.media.tumblr.com/2a5c4acfe1b481add7a5d8ab31a0aba3/ tumblr_miuk5daqyn1r5kaxco1_400.png då. Utan mellanslag (uppenbart kanske)

Svar: Haha! Ska prova tänka så.
Julia

2013-02-26 @ 22:44:32
Postat av: Gert

Tattare? Vad har du emot romer?

Svar: Din mamma!
Julia

2013-04-30 @ 18:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<