Jag just nu

Datum: 2013-02-06 Tid: 12:58:38

- Tränar fem dar i veckan.
- Äter enorma mängder kvarg.
- Har köpt en hamsterhona som heter Frank för jag ville passa på att fucka lite med könsrollerna när man har chansen.
- Mår redan bättre utan det dagliga hormontillskottet.
- Ska gå på BAL PÅ fucking SLOTTET om ett par veckor med någon dude jag raggade upp på Värmlands.
- Är upprörd över Män som näthatar kvinnor-videon som cirkulerar på facebook.
- Är ännu mer upprörd över att det enbart är kvinnor som verkar tycka att det är förskräckligt eftersom inte en enda man delar den.


Kommentarer
Postat av: Elin Brunlöf

Sami Sirviö (min man i livet och gitarrist i världens bästa Kent) delade den och det var på så vis jag fick nys om den. Han är fin!

Svar: Åh, bra där!
Julia

2013-02-06 @ 14:07:11
URL: http://ebrownie.blogg.se/
Postat av: mari

hur fuckar du med könsrollerna när du ger din kvinnliga hamster ett manligt namn? för att manliga namn är normen? du skulle ha gett den ett könsneutralt namn istället. kim. robin.

Svar: Sant... Nu fick jag lite dåligt samvete (haha jag skrev samhälle... galet). Eftersom den är så jävla puttinutt-söt samt bor i en rosa bur så tänkte jag drämma till med något mindre puttinuttigt.
Julia

2013-02-06 @ 14:12:55
Postat av: Anonym

Sjukt upprörd jag med, och instämmer med sista kommentaren. Läser H&Ms kommentarer nu på deras fb-sida och väldigt många män som skriver saker gnäller mest om sig själva. Då tycker jag man missar poängen. Det handlar om ett problem. Ett problem utesluter inte ett annat. Nu handlar det här om sexrelaterat kvinnohat och jag är besviken på både H&M och resten av Sverige.

Svar: HATAR att man alltid får "Amen det finns män som blir näthatade/slagna/våldtagna ocksååååå..." som svar på tal om man tar upp dessa problem... Gaaah...
Julia

2013-02-06 @ 20:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<