Sätt rubriken

Datum: 2012-10-29 Tid: 23:09:45
Jag har en liten anekdot att berätta.

Enormt länge har det legat en fågel under en buske utanför mitt hus. Verkar ju vara en soft plats att sova på, tänkte jag när jag gick förbi den dag efter dag. Efter någon vecka gick det upp för mig att den låg väldigt stilla, faktiskt likadant som alla övriga dagar jag gått förbi. Som den sjuksköterska jag är så tog jag puls, andningsfrekvens och blodtryck och kunde ganska snabbt konstatera att flygfäet var jävligt död.
 
Sabla otur på en sån fin krabat.
 
Men! Dagen efter fick jag se följande:
 


Fågeln har alltså SPELAT död, fejkat sin egen förruttnelse, för att sedan flyga upp till trappräcket och häfta fast sig själv där genom vingen.

Slutsats:

Lita aldrig på en duva.
Fånga dagen och dess små värdefulla ögonblick.

Och vad ville jag säga med det här? Jo, jag tänkte att ni läsare kan få hjälpa mig på traven för att komma igång med bloggningen igen genom att ni sätter rubrikerna på mina inlägg. Kommentera här nedanför vilken rubrik du vill ha på ett framtida inlägg så kirrar jag det. Kan vara precis vad som helst, men kanske inte "Livet som fastnitad gråmes" för det känns lite gjort.

Kommentarer
Postat av: J

"Tre saker jag ogillar hos mig själv:" Varsågod för ett inlägg!!

Svar: Klart!
Julia

2012-10-30 @ 08:39:55
Postat av: Simone

"Varför narvalar är bättre än 5-åringar:"

2012-10-30 @ 20:49:53
Postat av: Nady

"En oförglömlig kväll du inte minns" :D

2012-10-31 @ 13:49:34
URL: http://nady.blogg.se
Postat av: Simone

"Om jorden höll på att gå under pga översvämning och ett skäggigt fyllo i lucialinne kom fram till mig och snackade goja om att man borde bygga en riktigt fet båt och jag tog till mig idén på riktigt och byggde en sån asfet båt, så skulle jag ta med mig följande tio sorters djur och dessa fem personer:" .. med motivering

Svar: Alltså.... nej. :)
Julia

2012-11-01 @ 08:28:48
Postat av: Anonym

Vad det mysigaste med ett fyllo!

2012-11-02 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<