Min hy del 2

Datum: 2012-11-12 Tid: 20:24:47

Som en jävla salami. Jag får krupp.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hm.. testat dermalogicas facemapping? Byt smink och rengöring (oftast rengöringen som är större bov än själva hudkrämen, fick jag lära mig på mitt livs enda ansiktsbehandling hehe).

Svar: Är faktiskt ganska slarvig med just rengöring, måste skärpa mig. Tack för tipset!
Julia

2012-11-12 @ 21:28:14
Postat av: Sanna

Jag hade samma problem för 1-2 veckor sedan. Jag brukar inte alls ha mycket. Kanske 1-2 finnar. MAX!
Börja bli bättre med att sköta rengöringen och återfuktiningen.

Bytte rengöring och återfuktning.
Rengöring:Vichy Pureté thermale 3in 1. (Sminkborttagning,rengörings milk och toner.)

C-vitamin serum: Lumene Dry Skin Comfort Radiance cocktail.

Dagcreme: Eucerin Hyaluron-filler.

Oftast får man finnar eller oren hy för att huden är torr och börjar producera för mycket fetter. Exakt lika om man tvättar håret på ofta. Mer hårtvätt med starka uttorkade produkter. Desto mer fetare hår.

Svar: Tack för tipsen, Sanna! Pinsamt att säga, men jag har knappt någonsin återfuktat huden, har haft så fet hud så har inte trott att det behövs. Men nu har jag börjat med det. Ska köpa lite vettig rengöring också.
Julia

2012-11-13 @ 09:51:36
URL: http://frokensanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<