Dagens ungdom

Datum: 2012-02-20 Tid: 20:52:02

För ett par veckor sedan hade vi nollnings-
avslutning, vilket innebar trerättersmiddag
på Norrlands nation med efterföljande nattklubb.
På studentspråket kallar vi det gasque.

Temat för denna eminenta kväll var Livet.
Vår grupp valde 90-talsikoner och vi hade bland
annat alla Spice Girlsare, Ronny & Ragge, Nordman
och Dr Bombay med.

Till min varelse hade jag shoppat gröna kläder
på Myrornas som jag verkligen känner att jag
kommer använda igen. Hade ett stetoskop runt
halsen och på huvudet en kastrull (som jag gjort
med wellpapp och ungsfolie, ni kan kalla mig Martin
Timell eller något).

Frågan lyder; Vad var jag utklädd till?

(Fastnade endast på en lite efterbliven
bild den kvällen).



Trodde att det skulle vara självklart.
Tänkte att om någon inte visste så måste denne
gå på särskola eller ha annat mentalt handikapp,
risken var väl dock överhängande liten eftersom
jag var på en fest för universitetsstudenter.

Men icke.

Mitt hjärta brast när jag fick följande kommentar:
"Har du en kastrull på huvudet för att du är full
som en kastrull?"

Jag var Doktor Kosmos för i helvetes
jävla jävlar!!!!!!!!!!!!



PS. Jag har inte bloggat på ett tag. Inte haft tid/
lust/inspiration. Vill ni att jag börjar blogga lite mer
som normala bloggare med grejer från min vardag
och sån skit eller ska jag hålla mig till det jag gör och
uppdatera som nu typ en gång i decenniet?
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: linn

haha har den människan aldrig sett på tv i sina yngre dagar? Såg ju innan du skrev att du var Dr Kosmos, japp de gjorde jag!

2012-02-20 @ 22:15:03
Postat av: Elin Brunlöf

På en grön moped kommer här - världens bästa veterinär! Något sådant va? ;p

2012-02-20 @ 22:24:18
URL: http://ebrownie.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag föredrar alla oseriösa inlägg. Gärna lite oftare kanske än på senaste tiden. Om man får önska sig.

Inga jä....a vardags och modeblogginlägg här inte!!!!!

2012-02-20 @ 22:50:48
Postat av: Anonym

OFTARE! Yey!

2012-02-22 @ 13:52:02
Postat av: Therese

JAG FÖRSTOD DIREKT!!!!!!!!!!! självklart Doktor kosmos!!!!!!! :P

2012-02-22 @ 16:53:44
Postat av: Simone, hellaaaw

Alltså, min bild av dig är ju att typ allt du gör i ditt vardagsliv innehåller en viss grad av stördhet, så jag röstar för fler inlägg. Jag har sagt det förr och säger det igen, din blogg är det bästa skitmaterialet som finns, mycket bättre än alla dessa dassböcker som finns, och när du inte uppdaterar innebär det att jag måste hålla mig. Och det är fan inte kul att hålla inne på en skit i flera veckor..

2012-02-22 @ 20:52:09
Postat av: ida

jag tycker att du ska blogga varje dag, varje timme och helst, om det inte är för mycket begärt, varje minut.

Ämne frivilligt.

Är det okej?

2012-02-23 @ 00:50:06
URL: http://isislilithstorm.blogg.se/
Postat av: Anna

Heeeeej! Har saknat dina blogginlägg, så skriv lite oftare ;) Du är grym! Älskar din ärlighet och att du bjuder på dig själv!

2012-02-23 @ 09:15:04
Postat av: Emelieee

Come on girl give us some more of you! Du är underbar :)

2012-02-27 @ 20:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<