Time of my life

Datum: 2012-04-22 Tid: 12:09:27

Bästa jag någonsin gjort är att börja plugga i Uppsala.

För mig som är (nästan) uppväxt i Uppsala så var
förväntningarna inte jättehöga. Man kände staden,
som är rätt boring. Man har gått på alla klubbar
tusen gånger om, man har sniglat cheeseburgare
och gett till stans alla tiggare... ni fattar, det mesta
kändes liksom gjort.

MEN. Det finns en värld på andra sidan
ån som är något heeeelt annat.


Har under det senaste året blivit invigd i stundentlivets
underbara värld med fest varje dag i veckan om man
så vill, gasker, enormt mycket underbara
människor, massa nya vänner och utvecklande studier
(fan vad gay, men sant).

Bara det att jag förra sommarlovet LÄNGTADE till att
skolan skulle börja och alla studenter skulle komma
tillbaka till staden säger ganska mycket.

Står ni still i ett trist liv; börja plugga i
en stor studentstad!

Våran nollningsgask med tema Pride.



Byggde en fruktansvärt ful flotte...



...som mina vänner åkte i Fyrisån på Valborg.



Forsfestivalen, veckan då flottarna byggdes. En vecka
av grillad mat, sol och sprit. Blir fan deppad av att detta
var för precis ett år sedan, om man jämför med vädret nu...






Som sagt, precis ett år sedan. Satt ute och drack
cider i tunna kläder innan vi gick på sittning.




Spenderade massor av kvällar på Rackarberget i solen
med musik, cider och massa människor innan vi drog
vidare ut på nation.



Var på gask med tema -ist. Jag var terrorist och vann pris
för bästa outfit den kvällen.



Träffat märkliga snubbar.



Raggat upp legturkar på nationerna.



Fick en total tröttfylla på Valborg efter att ha gått ut
hårt som fan på Kvalborg.




Gjort den ultimata walk of shame:en - gått barfota en
lördagsmorgon genom stan i träningskläder.



Fler soliga dagar på Rackarberget.



Lyckades inte få biljetter till Vårbalen så vi gjorde en egen.



Mina bästa.



Otaliga fredagskvällar på Värmlands med Emil och Jenny.




Sjungit enormt mycket fyllesånger på gasker.


'

Förtärt x antal sånna där röda smultronvinare.
En av dem i Ekonomikumparken på nollningen.



Faddrat alla nya nollor.



Plågat nollor utanför domkyrkan.



Dansat på Snerkes nation med Emil.



Dansar miljoner låtar med Jenny på nationer.



Och så givetvis träffat kärleken.


(Ni som har mig på Facebook kanske har
sett att mitt kärleksliv blomstrar igen.)



Kommentarer
Postat av: Linn

Hmm, man blir ju riktigt avundsjuk! Här är det verkligen noll studentliv! Alla som sagt att det är så himla kul att studera och att man har så roliga studentfester.. jag känner mig snuvad! Här händer i princip INGENTING! den här staden är ingen universitetsstad som uppsala tydligen. Det är tråkigt! (Skolan är helt okej ändå, men jag hade nog högre förväntningar på just det sociala biten)

2012-04-22 @ 13:07:47
Postat av: Josefina

Skulle tydligen valt Uppsala istället för Stockholms Universitet då... här händer INGENTING! Men har hört att det är i de lite mindre städerna som det är bättre studentliv? iaf enligt kompisar som pluggar i andra städer. är så avundsjuk! är dock i slutet av min utbildning (6:e terminen av 7) så det är väl bara att gilla-la-la-la läget nu haha...

2012-04-22 @ 17:08:33
URL: http://josefinare.posterous.com
Postat av: Julia

Linn: Var pluggar du nånstans? Vad trist att du känner dig snuvad på det, det förstår jag. Det ska ju liksom ingå!



Josefina: Det verkar vara rätt segt i de flesta "studentstäder" vad jag har hört. Det är nog Lund eller Uppsala som gäller om man vill leva studentliv fullt ut eftersom det är dessa städer som satsar mest på nationer.

2012-04-23 @ 12:08:42
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Josefina

Det är SÅNT man borde informera om när man ska söka utbildning haha! Ang sockerberoendet så vet jag precis hur det är, jag måstemåstemåste ha något sött varje dag, vare sig det är choklad, godis, kakor eller typ... rent socker haha. så nu känns det verkligen som att jag måste göra nåt åt det, trots att det redan känns sjukt jobbigt (efter en halv dag haha). men det är väl bara att stå ut antar jag?? :P

2012-04-23 @ 12:39:27
URL: http://josefinare.posterous.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<