Ord jag gillar

Datum: 2011-11-27 Tid: 11:27:59

  • Du kan va det - Är ju så klockrent att det inte ens behöver någon beskrivning. Vad någon än säger kan man alltid, alltid svara Du kan va det. Prova, det funkar.

  • Kuken - Istället för typ jävlar. När något går fel säker jag kort och gott Kuken. Går något sjukt fel är det Kukens fitta eller Rövkuken som gäller.

  • Bövelen - Alternativ till kuken, om man tillexempel vistas i samma rum som små barn.

  • Smarra en smurre - Får man smarra en smurre? Min gode vän Sophie som myntat detta geniala uttryck som betyder smaka.

  • KB - Knullbar. Något som är bra eller snyggt är helt enkelt KB.

  • Håll i hatten - Innan jag ska dra en riktigt fantastisk historia är det bra att förvarna på vad som komma skall.

Kommentarer
Postat av: Sälen

alltså, det här har jag funderat på; kb, är det något välkänt uttryck? det började nämligen jag, nadja, main och jocke säga om folk när vi var i asien. vi hade vid den här tidpunkten inte hört det från någon annan. lustigt.

2011-11-27 @ 12:59:12
Postat av: julia

Haha, det är så sämst när man uppfunnit ett ord och så får man reda på att det redan finns (förlåt om jag krossar din bubbla nu).

2011-12-01 @ 22:47:57
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Liktänkande ordbrukare, listigt alias inte sant?

Kuken, tycker det låter lite tomt. Jag har börjat yttra Kukars när tex tappar något i min ensamhet, tycker det är fylligare och har en förfinad innebörd.

2011-12-02 @ 15:24:10
Postat av: Julia

Liktänkande ordbrukare: Kukars, det lät djupt! Ångestladdat, fast ändå med en gnutta hopp... Ska jag börja använda.

2011-12-03 @ 21:56:30
URL: http://juules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<