Ibland blir det... lite fel

Datum: 2011-07-28 Tid: 16:47:45
Har blivit totalt söndermobbad för en grej på senaste tiden.

Under anatomikursen gick vi igenom skelettet, muskler, fett och jada jada. Jag undrade var köttet sitter på kroppen. Alltså den delen man äter, typ fläskfilén. Går den vid ryggen och ut över röven eller?

Fick då veta att när man köper sig lövbiff eller liknande på affärn så är det inget annat än muskler. Kött är muskler!

Snälla, säg att någon annan också trodde att det fanns en speciell köttdel.

Igår ändrades också min världsbild totalt. Jag har alltid trott att Norrland var ett landskap. Det är det inte. Just nu börjar jag ifrågasätta allt omkring mig. Finns den här stolen jag sitter på? Existerar ens jag?

Är det något mer jag behöver veta när vi ändå är igång?!

//Kött och Norrland kan dra åt helvete.



Ungefär den minen jag har när jag får lära mig nya saker om livet.

Kommentarer
Postat av: Ann

Nja! Du kan kanske lära dig att Florida ligger i USA och inte i Europa, som Fanny trodde när hon skulle åka och hälsa på Malena, då hon var där och jobbade ,för över 5 år sedan. ;)

2011-07-28 @ 17:15:00
Postat av: Linda

Måste gratta till 3:e platsen, och nya rekordet på Lindesberg. Golf är en riktig sprinter!! :)

Va söt han var också, såg han på nära håll då jag hade mitt russ i boxen till höger om Golf. :)

Mvh Linda

www.carnalit.se

2011-07-29 @ 08:37:17
Postat av: Julia

Ann - HAHA. Det var ju i en klass för sig alltså.

Linda - Tack så jättemycket! Är supernöjd med honom. Han hälsar nog att han tyckte du var söt också ;)

2011-07-29 @ 19:17:58
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha ;)



Asså din blogg är bäst!! Är det okej om jag länkar till den från min hemsida?

Mvh Linda

www.carnalit.se

2011-07-30 @ 10:52:28
Postat av: Anna Olsson

Det där med köttet trodde jag heelt klart oxå!! Vadå, bara muskler? har svårt å tro det när jag läser det haha : ) Känns skumt, plötsligt vänds ens värld upp och ner : )

2011-07-30 @ 17:54:46
URL: http://keyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<