Mitt dummaste köp

Datum: 2011-12-12 Tid: 21:54:34

Skulle man ju kunna tro var DVD-boxen "Ögonblick vi minns från
Antikrundan", men nej.

Har, med min studentbudget, köpt en behå från
Calvin Klein för
nästan 400 spänn.


Det är som att en uteliggare skulle sätta ner foten och säga att
"Nej, nu fan får det vara nog", slänga den slitna Coop-påsen som
han bär sina enda ägodelar ciggtändaren och en flaska Explorer i,
åka till Stureplan och köpa en Gucci-väska. Sedan kan han sitta där
på sin parkbänk, inte en enda slant har han kvar, ingen vän, ingen
mat, men med en jävligt fräsig it-väska.



Hur, huuuur, ska jag nu någonsin kunna använda mina
uttänjda HM-behåar efter detta?


DÅ hände det.

Min älskvärda mamma-plutt kom och sa det magiska orden "Du kan
få den av mig". Jag blev sjukt glad. Sa att när jag är färdigutbildad
sjuksköterska ska jag minsann köpa en fräsig behå till henne också.

(Hah! Det kan hon glömma. Lättlurade våp...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<