Gästbloggarn

Datum: 2011-08-01 Tid: 23:57:56
Nu när Jullan pluggar så pennan glöder så finns det inte tid för bloggande, men det är ju som ni förstår något som måste göras så då rycker jag in och gästbloggar.

Vem just denna "jag" är är ganska ointressant, men det är Jullan också så det jämnar ut sig.

Jag tänkte faktiskt blogga om några system jag har som gör livet lättare både för mig och för min omgivning.

Banansystemet:

Banansystemet går ut på att ordet "banan" är ett kodord för när någonting måste upphöra. T.ex. om någon börjar dryga sig med dig och du vet varken ut eller in tillslut så kan man säga just "banan". Då ska drygheten genast upphöra. Man kan se det som ett safeword. "Banan" kan även användas om någon kittlar dig tills du håller på att bli galen och då kan man bara yttra sitt safeword och då är det slut.
(Notera att det finns bara ett bestämt antal bananer att förbruka per dag, börja med två och utöka vid behov)

Klisystemet:

Det finns sjuka människor i denna värld, ingen nämnd ingen glömd. Men sjukast av alla är nog dom som inte har ett system för hur man ska klia någon på ryggen. Man kan inte bara fälla fram klorna och börja klia i alla möjliga riktningar utan allt ska följas av ett system för att hela ryggen ska få sitt. Sen hur detta system ser ut är inte viktigt men ingen del av ryggen ska gå lottlös ur leken, det kan vara min favorit att man först kliar hela ryggen uppifrån och ner och sedan från sida till sidan... På det viset så helgarderar man sig.

Systembolaget:

Nuff said.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<