Jag är så glad

Datum: 2010-10-25 Tid: 16:38:08

Mitt mål, önskan och dröm är att bli barnmorska, som jag säkert skrivit
om tidigare. Jag kan inte tänka mig något bättre yrke. För att bli barnmorska
måste man först vara utbildad sjuksköterska innan man kan påbörja utbildningen.

Och där har mitt problem legat. Jag måste plugga på Uppsala Universitet, eftersom
jag inte är redo att flytta än (vill inte sluta med hästar och ponnytrav). Gled dock
mest runt i gymnasiet och gick ut med medelbetyg, som inte räcker långt när man
söker till populära Uppsala.

Så jag satsade på högskoleprovet. Första gången skrev jag 0,4 bakfull. Andra gången
var i våras, då hade jag förberett mig hyffsat och var seriös. Skrev 0,6. Kände mig
ganska uppgiven eftersom det krävs minst 1,0 för att komma in i Uppsala.

Men med lite pepp från hp-proffset Cecilia så provade jag igen. Pluggade faktiskt riktigt
hårt inför provet den här gången. Kändes inget vidare när jag skrev, men när jag räknade
ihop poängen blev det 68, precis 1,0! Och trots det failade jag så pinsamt hårt på orddelen. Hade jag skrivit normalt på den hade jag hamnat på 1,3-1,4.

Underbar känsla när man når ett mål, speciellt när man trodde att det var omöjligt. Ett
steg i rätt riktning känns great, och förhoppningsvis kommer jag in på utbildningen nu
i vår.

*Uppsatsen klar*.


Kommentarer
Postat av: JENNY

Keep up the good work! :)

2010-11-05 @ 22:40:29
URL: http://jest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<