Nu är det dax...

Datum: 2010-03-22 Tid: 18:37:19
...att jag tar mig i kragen och skriver ett inlägg om Egypten-resan!
Kan ju inte blogga normalt förän jag har gjort det.

Resan var kick-ass. Riktigt, riktigt nöjd är jag. Det enda som man
kan klaga på var maten på vårat hotell som var lite... skum. Annars
var allt helt perfekt! Definitivt välspenderade typ niotusen.



Jonas och jag

Hade trott att det skulle vara stekhett, men det var hela tiden lagom
varmt. 28-30 grader, men det fläktade alltid. 25 grader i havet första
dagen, som att gå i ett badkar typ.

På måndagen åkte vi ut med en båt och snorklade vid korallrev. Var
så galet underbart. Jag blev som ett barn, bara skrattade och och
skrek "Kolla! Kolla!". Fick se otroliga korallrev med massor utav
färggranna fiskar, helt orädda förstås, speciellt de där gula "Bubblor,
mina bubblor"-fiskarna kom alltid och simmade under magen på en.



Man kunde inte avgöra om det var 1 eller 10 meter djupt, för
vattnet var så klart.


Tisdagen åkte vi buss i fem timmar till Kairo. Det var bättre än väntat,
tyckte jag. Visst var pyramiderna häftiga, men bara själva staden (en
av världens största) var en riktig upplevelse.



Vi bokade in en till snorklingtur på torsdagen, men då blåste det så
mycket så det blev inställt. Blev pool-häng istället.



Kan verkligen rekommendera Egypten som resemål, och gillar man
att bada och vill prova snorkling så har Egypten ett av världens vackraste
vatten och rev. All inclusive var himla prisvärt när man är i ett land so
Egypten tyckte vi, var ju liksom bara att gå och ta cola, öl eller vin när
man låg och solade. Mat fanns det hela tiden att hämta också.

Fem av fem toast!

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt med att åka ivbäg till värmen !

Bara 15 days to go för min del, sen drar ja (;

2010-03-23 @ 11:54:11
URL: http://nonelikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<