Pensionärer på buss

Datum: 2010-12-08 Tid: 15:52:37
Var på återbesök på Ackis igår, så jag tog
sjukbussen dit.

För er som inte åkt sjukbuss kan jag berätta att
det är 99% gamlingar. Och så jag.

Jag passade på att iaktta dem noga. Pensionärer
har ett speciellt sätt att åka buss.
De slår sig
inte till ro och kopplar av, nej nej.

Dom sitter längst ut, med halva arslet i luften, en
fot demonstrativt placerat i mittgången, och handen
i ett krampaktigt grepp om handtaget i sätet. Det är
som att dom står i startboxen till en kapplöpning,
beredda på att vad som helst ska kunna hända.
Till exempel att bussen stannar.

Sen ställer dom sig upp en kilometer innan dom ska
gå av. Jag satt kvar extra länge bredvid "min" gubbe
för att visa att man överlever om man väntar tills
att bussen har stannat.

Sen fick jag jättedåligt samvete. Det kan inte vara
lätt att vara så gammal i dagens ruschiga samhälle
med datorer och bankomater och droger och hiphopare.

Slutsats:
Började nästan grina när jag tänkte på alla
stackars panchisar som har det så svårt, och här
sitter jag, ungdomen, samhällets parasit och fördömmer
de modiga som vågar sig på att åka sjukbuss!

Fyfan. Lågt Julia, lågt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

För mig blev det tvärtom! åkte sjukbuss för någon vecka sen och lika så var jag den ända personen under 70år! När vi alla står i kön och ska på bussen och jag pratar i telefon så känner jag att någon småt tacklar mig.. kollar ner och sen en tant och hon säger" flytta på dig och ställ dig i kön jag har stått här länge än dig!" Ska säga nu att bussen går var 10:de minut och den hade gått 1-2minuter innan jag kom till busshållplatsen! haha och mitt vsra blir " ja du får ställ dig i kön som alla andra för vi alla ska på bussen.." tanten:" nej jag har väntat på bussen längre än dig så flytta på dig" du blev jag sur .. " ja men nu är det så att vi alla ska på bussen så du får vänta som PRECIS alla andra!" Nej den där j*vla kärringen armbåga mig och klev före mig och en annan tant.. Heeela bussen klaga alla gamla att det inte fanns någon plats i bussen och hur bussen körde som en ddåre.. och blev sura att fler skulle på.... Herre gud en kommentar ta fan sjuktaxi om det inte duger att åka buss.. inte samhällets fel att dom har sjukhuset som ett fikahak och shoppingsgalleri.. Nej tyck inte synd om dom..

2010-12-08 @ 16:37:07
URL: http://frokensanna.blogg.se/
Postat av: » iѕaвella szerafia. - ibland är det skönt att få vara galen.

haha, börjar tänka på när vi (jag) ledde en tant över övergångstället.....

2010-12-08 @ 17:16:48
URL: http://szerafia.se
Postat av: Jolla

Haha, shit va jag skrattat när jag började läsa de här inlägget. Jag ser verkligen bilder framför mig.. Du beskriver på sånt skönt sätt ;D Haha, go girl!!

2010-12-15 @ 00:47:00
URL: http://jollic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<