Dagens shopping

Datum: 2010-12-02 Tid: 13:06:29
...en menskopp!

Har velat prova en sån jättelänge, nu slog jag äntligen
till och beställde en. Ca. 300 kr med frakt.

Fördelar:

1) Ekonomisk
Skönt att slippa köpa tamponger varje månad.

2) Miljövänlig
En sån här håller i upp till 10 år. Tänk så många tampisar
som går åt under den tiden (och alla plastförpackningar...).

3) Går att ha i länge
Beroende på hur mycket man blöder, men kan sitta runt 8
timmar eller tills den blir full. Går att bada med.

4) Bra för slemhinnorna
Tamponger gör att slemhinnorna blir torra eftersom de suger
upp allt, så att säga. Menskoppen stör inte pH-balansen.



Tummen upp!

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Men herregud! Hur stoppar man upp den?! ;O

2010-12-02 @ 13:27:20
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: ida

Du äger så jävla hårt, julia! :D:D

vi verkar göra samma saker hela tiden! jag har velat köpa en menskopp i fyra år nu, men aldrig lyckats komma till skott. Och nu har jag känt ett tag att denna jul, då ska jag fasen köpa en till mig själv i julklapp.

och så har du just köpt en! Otroligt :D



funkar den bra? tell me everythiiiing



2010-12-02 @ 13:39:00
URL: http://isislilithstorm.blogg.se/
Postat av: Julia

Melinda >> Inga problem! Lättare än tampong faktiskt, för denna ska inte sitta så långt upp... Man viker liksom ihop den, spolar vatten över och sen gliiiider den ;)



Ida >> Nej, fan vad wierd! Haha! Har bara använt den idag, men är än så länge skitnöjd! Lite pillrigt nu när man inte är van, men det känns inte för fem öre att man har den inne! Hade den i 5 timmar och den var inte ens halvfull! Okej, kanske inte ska gå in på detaljer ^^

2010-12-02 @ 13:49:45
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Maggot

Go menskopp!

2010-12-09 @ 18:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<