Dag 9 - Min tro eller livsfilosofi

Datum: 2010-12-09 Tid: 09:54:51
Tro det eller ej, men jag är uppfostrad kristen.
Hängde mycket i kyrkan när jag var yngre.

Jag diggar bibeln. Jag gillar Jesus budskap, att vända
andra kinden till, att stå på de svagas sida och så vidare.
Jag gillar tanken att man alltid kan få förlåtelse, att någon
alltid älskar en.

Om alla levde efter Bibeln skulle vi inte ha så
många världsliga problem.

Däremot kallar jag mig inte kristen, eftersom jag inte
lever så själv. Men jag gillar bibeln, som sagt var.

Något jag kräks på är övernaturliga saker. Jag klarar
inte av att höra talas om spöken, healing, tarot, hemsökta
hus, horoskop and so on. En sån jävla bluff som folk
försöker tjäna pengar på. Typ "Ring Polgara för 194.90:-/min,
jag berättar att du i tidigare liv levt som en prinsessa i
Andalusien." (Varför säger dom aldrig typ "Tyvärr, ditt
förra liv var ganska boring, du hade aids och dog"?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<