Dag 4 - Vad äter jag för mat?

Datum: 2010-12-04 Tid: 12:57:27
Jag älskar mat, och vi har i vanliga fall ett passionerat
förhållande. Mat är livet och jag lever för att äta!

Får jag välja vad jag vill, äter jag gärna en halvröd bit
oxfilé eller liknande, rödvinssky och någon slags potatis-
gratäng.



Ja tack.

Eftersom jag är käkopererad, så har jag ätit soppa de
senaste veckorna. MEN nu har jag avancerat! Soppa är
numera ett minne blott.

Jag kan äta all slags fisk, potatismos, potatiskroketter,
pressad potatis, köttfärs i olika former och överkokt sparris.
Mjuka, lättuggade saker alltså.

Jag ser för övrigt upp till alla som är vegetarianer. Jag
skulle också vilja. Men jag är helt enkelt för svag. Funderar
däremot på att dra ner på kött till vardags, det är egentligen
bara dom här köttbitarna (som tex. oxfilé) jag skulle sakna.
Kyckling, bacon och korv kan jag vara utan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför vill du inte äta kött? så mkt

2010-12-04 @ 13:26:14
Postat av: Julia

Anonym >> Jag tycker att det är oetiskt mot djuren.

2010-12-04 @ 13:54:06
URL: http://juules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<