Att vara cool; lektion ett.

Datum: 2010-08-07 Tid: 20:38:47
När jag var yngre ville man vara lite ballare än vad man var.
Och ball blev man genom att vara speciell på något av följande sätt:

1) Ha en allergi
Var så jävla avis på skitungarna på dagis som fick specialfrukter
för att dom inte tålde banan.

2) Ha glasögon
Lyckan var stor när det konstaterades att jag hade synfel!
(Efter några veckor kom man dock på att töntstatusen enbart
hade ökat med brillorna...)

3) Använda kryckor
Otaliga är de gånger man fejkade en vrickad fot hos skolsyster.
Det slutade oftast med att man bara fick något nördigt bandage,
men EN gång fattade kärringen vinken och gav mig kryckor!

4) Ha gips
Avundades alla med brutna ben som coola kids flockades runt för att
skriva något ballt på gipset. Skapligt kasst för mig när jag (äntligen!!)
bröt armen på jullovet, hade ingen att flasha min fräsiga gipsprydda
arm för...

Jag och mina brudar disskuterade detta igår, och alla kände igen sig!
Priset tog nog ändå Nadja som hade fejkat på hörseltestet i lågstadiet
för att få höraparat eller något, hahahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<