Högskoleprov imorgon

Datum: 2010-04-09 Tid: 17:20:03
Håller på och kör den sista spurten nu, med pluggeriet alltså.
Det känns väl sådär. Det får gå som det går. Går det inte bra,
så får jag göra det i höst igen, så enkelt är det. Men man är
lite mer motiverad att skriva bra nu, när jag behöver det där
resultatet för att komma in på det jag vill.

Skrev det för två år sen, mest för att syon hade tjatat så mycket
om det. Det var på den tiden jag var ute varje helg, och inte skulle
ett töntigt prov stoppa mig en fredag, hell no!



Så Joz och jag drog ut och jag fick en karatefylla. Drog min sista
tequilashot klockan två.

Vaknade vid halv åtta av klockan, var typ fortfarande full, huvudet
snurrade och jag stank av sprit, cigg och annat utgångsmysigt som
sätter sig i kläderna.

Bara att leta upp några pennor och dra iväg till Gimo och skriva det där
jävla provet. När vi satt med den första delen vid niotiden, började det
gunga rejält i skallen. Gick knappast att koncentrera sig på
tankeverksamhet. Tillslut fick jag springa ut på toaletten och där la jag
några schyssta kastspyor.

När jag kom ut stod en provvakt utanför och undrade om jag hade
ätit något konstigt. Och gissa vad, kungen Julia fick sitta i ett helt
eget rum och skriva provet! Wooohoo! Fick till och med dricka och
ett äpple serverat. Måste ha berott på att de kände av min otroliga
kapacitet och ville inte att något skulle hota 2,0-an.

I år ska jag slå 0,4!

(Och satsa på att vara nykter).

Kommentarer
Postat av: Joz

Haha förlåt :( Hoppas det gick bättre den här gången ;)

2010-04-10 @ 13:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<