Ödmjukhet, tack

Datum: 2009-09-15 Tid: 18:11:51
Ännu en gång har debattbloggar'n inspirerats av tv, jihoo.
Men nu är det Svenska Hollywoodfruar som river upp känslor
i blondinen.

Såg ni det vidriga programmet igår? Det var banne mig något
av det värsta jag sett på mycket, mycket länge. Jag satt bara
och gapade och tänkte "det här är inte sant". Jag brukar försöka
övertala mig själv när jag ser eller läser om orealistiska saker
att det måste vara fejk, men detta var nog fan i mig inte det...

Jag vet inte om de här kvinnorna har någon psykisk rubbning
som gör att de måste ha en slags bekräftelse genom att hela
tiden få visa upp hur mycket pengar de har, eller så är de helt
enkelt korkade. Jag gissar på en blandning utav ovanstående
förslag.

Var tog ödmjukheten vägen? Varför förvandlas de till
känslokalla monsterbitchar när de blir framgångsrika? Som
den där jävla Anna Anka (ursäkta mig men HAHAHAHA på namnet)
när hon började babbla om att deras nanny var AVUNDSJUK på henne.
Krääääk. Sätter fingrarna i halsen. Hur dålig självkänsla (eller annan
mysko störning) har man inte om man i hennes sist måste trycka ner
en ca. 18-årig tjej på det viset? Herregud.

Tyckte att de här människorna var vuxna kopior utav Kissie och
Dessie. Saknar totalt ödmjukhet. Och just att man måste trycka
ner andra som exempelvis väger mer eller har mindre pengar,
är för mig obegripligt.

För att totalt lämna ovanstående ämne, så vill jag ändå på något
sätt få in ett gäng ponnybrudar i Sverige. Det finns några som
skriver ungefär "imorgon ska vi till den banan och ääääääga",
eller "Brunte äääääägde och krossade dom andra idag
på travbanan"
, "vi vann såklart överlägset", och så vidare.

Jag tycker för det första att man som vuxen ponnytravkusk inte
direkt kan "äga" ett startfält som mestadels består utav småtjejer.
(Börja med stortrav och ääääg vuxna personer istället, men inte
12-åringar, come on...).

Sedan tycker jag att det är väldigt oförskämt och skrytsamt att
man upplever sin egen hästs förmåga så bra att de andra är
"totalkrossade".

Och jag menar INTE att man inte ska vara glad för sin hästs
prestation, men för att väva in överskriften, ÖDMJUKHET TACK.

(Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu, men jag står
för mina åsikter.)

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med dig om ponnybrudarna..

2009-09-15 @ 18:27:06
URL: http://covertly.blogg.se/
Postat av: charlotte

du är så jävla grym !

2009-09-15 @ 20:36:46
Postat av: Marika

Kan inget annat än hålla med dig rätt igenom Julia!!

och en sak till, vart tog miljötänkandet vägen när de exempelvis åker i privata jetplan? Egoistiska är va dom är!

2009-09-15 @ 20:37:03
Postat av: Karin

Seriöst Julia, du är så bra!

2009-09-18 @ 18:29:09
Postat av: Dan.

Marika: Den dagen du äger ditt egna privatjet och åker på en bussresa ner till rivieran ist för att använda planet så kan du ju faktiskt uttala dig. Hon har cash, hon skämms inte för att visa det, naturligtvis är hennes problem lite olika de vi vanliga döda har men sluta va så jävla avis och missunnsam. Svenska jantelagen är i denna fråga personifierad av Marika=)

Ps. Julia, lugn om travet där, lät som att du ville dissa fjortiskuskarna. Då går man inte hem och bloggar om det;). ha det bra.Ds

2009-09-21 @ 11:27:14
Postat av: Julia

Dan, kan hålla med dig lite där. Men angående bloggningen om kuskarna, så måste jag försvara mig. Detta är ju trots allt en blogg, blir roligare att läsa när jag spyr ur mig lite galla tror jag. Istället för att bara skriva "idag har jag...". Dock var jag lite bitchig kanske.

2009-09-21 @ 14:03:34
URL: http://juules.blogg.se/
Postat av: Dan

Tänkte ett tag fixa en egen blogg, men orkar inte. Hade ju haft svårt att hålla det på en lämplig nivå. Personangreppen ade stått för 99% av innehållet

2009-09-21 @ 21:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<