Solvalla

Datum: 2009-05-17 Tid: 19:59:55


Golf var ruskigt fin idag! I alla fall i värmningen. Jag sänkte käken lite
och klockade honom 1.58! Han kan han, Golf.

Väl bakom bilen var han ruskigt pigg, funderade på om jag skulle släppa
honom eller hålla, jag höll och blev en jättegalopp och vi kom sist. Fick ner
honom, och han ångade på och förbi klungan, drygade ut och vann med
100 meter typ :) Ganska billigt lopp, men men! Behövde bara gå 06.

Finalen var ett rörigt lopp med mycket störningar, halvspårskörningar
och så vidare. Golf har blivit stänkrädd på sistone (därav den ruskigt fula utstyrseln
på skallen),
och idag var det extremt. Såfort han kom upp bakom en häst och det
stänkte, rycker han undan skallen och då kommer galopperna. Suck! (Vad gör
man åt sådant, mina kära travvänner som läser? Tips mottages tacksamt!)
Men han
lyckades trots det komma 5:a.

Är jättenöjd med honom, speciellt värmningen då. Farterna finns!

  
  

Bildbomb! Duktiga Marika fotat

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis! :) Hästen såg fin ut, såg bara första. Har också haft problem med en häst som varit stänkrädd, de enda som funkade var att bara köra i ryggar och ha samma utrustning som du har. Good luck :)

2009-05-17 @ 20:28:40
URL: http://covertly.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grattis! :D Riktigt kul! Satt hemma och kolla via dtatan ;) Jo, bra värming hade jag och jarre idag på mantorp men i loppet lacka hon i hopp totalt, humörkärring, oh va trött jag blev, skulle vunnit L-Ä-T-T! Om hn gått som i värmingen.....

2009-05-17 @ 20:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<