Regnvalla

Datum: 2009-06-13 Tid: 22:11:40
Regnet öste ner på oss idag på Valla. Men kul hade vi ändå, jag och Marika!
Åkte vid nio, framme halv elva. Rosalie var inte alls bra i värmningen. Galopperade
massor som hon aldrig gör annars, miss travsäkerheten själv typ. Fick ingen
riktig fart på henne heller. I loppet hoppade hon direkt bakom bilen, och sedan
tre gånger till. Inte likt henne! Hoppas bara det var en dålig dag.

  

Rosalie sötnosan

Sen skulle det ridas! Grann och jag i montén. Han och Maretto på samma volt. Gick
iväg ruskigt bra från start och drog iväg en bit före Maretto. Sedan slog han på galopp,
och de som har sett Grann vet att han inte är den lättaste att få ner... Sedan kändes han
spänd och jag fick inte riktigt upp någon bra speed på honom igen. Fick ännu en galopp
och sedan var det bara att glida till mål för att slippa disk. Tvåa blev vi, wiie ! Och tiden då,
1.58,5g, och han har rekord 57 i sulky !!!!! Hade jag aldrig trott, gick långt ifrån max :O
Är i alla fall mäkta imponerad av Grann, ska bli kul att få rida honom i lopp!

(Vägde in på två kilo mindre än förra gången med samma utrustning, wohoo ;) Gick upp
3 kilo av p-piller och nu är de nästan borta.)

Sedan Irrbloss i lopp 12. En häst med kapacitet men som inte riktigt har lärt sig att använda
den än, trots allt bara 4 år. Låg bland de sista hela loppet men jobbade sig upp, blev lite
störd och hade två galopper, men var påväg mot andraplatsen. Jag borde väl ha tatt' det lugnt
och nöjt mig med lite sämre placering med tävlingsmänniska som jag är så körde jag för
täten. Galopp såklart och disk. Bra kusk jag var idag ;) Han måste ha gått ca 23-24 nånting iaf.

Genomblöta åkte vi sen till Donken och svullade. Nu sitter jag hemma och ska
hoppa ner i varm säng.

Tack Marika & Olivia/Cecilia för förtroendet att kuska era
hästar idag!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åååååh vad jag måste ut till skogen å rida!



Sv: Taaack :)

2009-06-14 @ 11:49:12
URL: http://essesset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<