Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

Datum: 2009-07-22 Tid: 16:09:07

En liten sammanfattning om våran tripp ner till Kalmars dubbeltrav.
Vi (jag, Olivia, Marika, chaufför K-G) åkte ner på torsdagen, var framme
i en så mysig tid som 03.00 på fredag morgon. In med alla fem hästarna
i stallarna och sedan var det bara att slå upp tältet, jiiihaa.

 

En totalt överpackad lastbil. Sov nästan hela vägen ner
med en stor björn till hund bredvid.




Var jättefint väder på fredagen. Vi stannade vid ett fik och
jag festade loss på en räkmacka. Sedan for vi vidare
mot vattnet!


Var faktiskt helt okej skönt och vi låg i och plaskade lääänge.



Dax för tävlingar! Hade fyra lopp både på fredagen och söndagen.
Rekord för min del, hade värmningshjälp av Olivia så det var inte
alltför stressig. Golf först ut, ledde loppet till sista sväng ungefär
då han slår på galopp. Kommer ikapp lite, men galopp igen och
blir tvåa. Irrbloss värmde fint men var lite ofokuserad i loppet och
blev 6:a. Maitai var oplacerad men skötte dig utmärkt! Sist ut Candle
Light,
vi tog ledning efter första sväng och höll den sedan in i mål!
Tid 1.59,3. Första gången jag körde henne i lopp så det var extra kul!

På lördagen möttes vi utav moln och regn, så den planerade stekar-
dagen blev inte av. Åkte över till Öland och kikade runt på Solliden.
Avslutade dagen med en mkt trevlig grillkväll på travet.
Lite senare upptäkte jag och Marika att vårat tält var totalt
översvämmat och grejerna genomblöta, VELLI NAJS! Fick flytta in
i omklädningsrummet sista natten.

Söndag, regn. Hade dock uppehåll under nästan alla mina fyra lopp.
Golf kan man väl inte säga så mycket om, det stänkte på honom och
han galopperade. Värmde som vanligt jättefint, suck...... Irrbloss var
lite barnslig idag igen, helstängt åker nog på tills nästa gång. Candle
Light
gillade inte regnet och var inte så villig i montén, kom 5:a på godkända
tiden 2.04. Dagens bästa var deffinitivt Lojsta Maitai, som nu börjar förstå
var det handlar om. Sänkte från 2.42 till 2.32 och kom 4:a!

(Bilder: Carl-Henrik Bondesson & Linda Kvant)

Åkte därifrån vid 17 och var hemma 02. Sov över på Granö. Dagen
efter badade jag med Goffe i kanalen och sedan for vi heeeeeeem.

Sammanfattning:

8 starter; 1:a, 2:a, 4:a, 5:a, 6:a, 2x0:a, 1 dg.

Vad vi har lärt oss: Att Max har den godaste
Garlic-dipsåsen och en jävla massa kortspel!


Kommentarer
Postat av: marika

Det var en bra sammanfattning tkr jag :) Kan ju skicka lite bilder sen som jag tog också..

2009-07-22 @ 16:30:24
Postat av: ` isabella szerafia.

COLLAGEMASTER! :D

2009-07-22 @ 21:01:58
URL: http://szerafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<