Travhelgen

Datum: 2009-07-06 Tid: 19:27:28
Ganska så dålig helg. Romme var katastrof. Maitai gjorde i och för sig
en godkänd insats, men lyckades diska både Irrbloss och Golf. Golf
bara hoppade som en tok och schabblade bort hela loppet.

Hoppar över till Mantorp istället. Jag och Marika åkte över till Granö
med Golf på lördag kväll och sov över. Åkte med tre hästar runt halv
sex söndag morgon, K-G som chaufför och Olivia som coach ;)



Starlight's lillasyster Maitai skötte sig bra. Hon har inte förstått
det där med att trava fort ännu, men när det kommer så tror jag
att hon kan bli bra. Har bättre steg än vad Starlight hade.



Golf var fin i värmningen. Gick 02 och 58. Men i loppet bara sabbar
han för dig direkt och hoppar och hoppar. Sedan blir vi grovt störda
av ett ekipage som håller in sin hoppande häst framför Golf. Han
tokgaloppar igen och vi kommer sist. Fick jogga runt honom  på
en 14-tid, hade ju två disk i rad och vi vill gärna kunna starta på Kalmar.

Jag brukar aldrig bli sur när det går dåligt, men nu var jag faktiskt det.
Hästen går som en klocka i värmningen och sen bara slår det slint i
loppet. Vet inte vad jag ska göra. Suck.....





Dagen fick i alla fall sluta bra. Öppnade huvudlaget och satte på raymonkäk
Irre, och han vann på ett ganska enkelt sätt. Duttig pojke!

Ser fram emot Kalmar och två helger, vi har så kul när vi åker på
våra roadtrippar genom Sverige :)

(Alla snygga bilder tagna utav Marika)

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis till segern! :D



btw såg att du ska sälja Rosalie :/

2009-07-07 @ 01:11:03
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/
Postat av: sara

Hejhej :)

Hur mår du?

Tråkigt att du har måt lite dåligt..

Alla har väl sånna perioder..

När hade du tänkt komma till stockholm och parta med mig? Du kan sova hos mig sen om du vill, tänkte att det skulle vara kul att ses igen snart..

Var ju som sagt ett tag sedan nu.

Puss <3

2009-07-07 @ 13:28:21
URL: http://toxic08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<