Löshår

Datum: 2009-01-15 Tid: 21:40:31
Fick en fråga om vad jag använde för löshår.
Och blev så lång svarskommentar att jag
tänkte att jag tar ett inlägg om det istället ;)

Har sysslat med extensions i ett par år och
testat clips och silicontrens. Jag föredrar
definitvt silicontrens. Löshåret sitter fastsytt i
siliconbitar, som man sedan tejpar fast
i håret. Det sitter i ett par månader, och sedan
är det bara att tejpa om dom.

Negativa med silicontrens är att man måste
vara väldigt noggrann med sin hårskötsel,
vilket inte jag var under den tiden och hela
hårbotten var en stor tova när jag skulle plocka
ut dem. Men det blir ett väldigt äkta resultat, och
det känns som ens eget hår.

Köpte syntethår en gång för att testa. Don't.

Nu när jag jobbar i stall har jag skippat löshåret,
och har bara clips som går att sätta dit när man vill.
Men jag tycker att clips känns såå fejk. Man får hela
tiden gå och känna att de sitter på sin plats.



Mitt första löshår, silicontrens från frisör. Detta hår
var bara ett par centimeter längre än min riktiga,
användes för förtjockning.




Mitt favvo-hår! Rätt nyans. Silicontrens 45 cm
från
http://hair4less.se (heter skinweft där)



Mina clips från tajmahal.se, färg SB, 56 cm. Köper en
hårtrens och syr på clips själv. Känns lite plastigt, och
är lite för gult i nyansen tycker jag.




Och så tillsist en Julia utan löshår.
Är definitivt skönast, och billigast!


Gonatt sötnosar :) Tack för alla
kommentarer, fortsätt så och säg
gärna till om vad jag ska skriva om.

Kommentarer
Postat av: Stina

ditt hår är såå snyggt, syns knappt att det är "fejk" :) love it !! <33

2009-01-16 @ 11:25:40
URL: http://stiinakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<