Åsikter

Datum: 2009-04-13 Tid: 14:49:10
Jag är en ganska lat och oengagerad människa. Men det finns ett
speciellt ämne som triggar mig, som till och med jag skulle kunna
demonstrera och kedja fast mig i träd för, och det är kvinnors rättigheter.

Det finns få saker som gör mig så jävla fucking kukhelvetes-förbannad
som våldtäkter. Jag anser (och gällande detta ämne accepterar jag fanimej
inte att någon tycker annorlunda!) att en tjej ska kunna få ha sex med hur många
killar hon vill
, klä sig i exakt vad hon vill, och inte en satans själ ska kunna få säga till
henne att hon är "horig" eller "slampig". De lever på 1800-talet och det är dags
att börja blicka framåt.

Läste bloggen http://desireenilsson.blogg.se, en 14-åring som skrev ett hyffsat ointelligent
inlägg om invandrare. Men när jag själv läste kommentarerna hon fick, började
jag fan i mig fundera... Var och varannan kommentar såg ut såhär:




Ska inte män kunna tygla sig själva när de ser en lättklädd tjej? Är män djur?
Det är ju bara män som beter sig på det här viset! Vad fan är felet?!
Och ni som har skrivit dessa kommentarer eller är utav samma åsikt; vad tycker
ni är lösningen på detta problem? Ska vi tjejer behöva dra på oss termobyxor och
raka av oss håret om vi ska våga vista oss ute på stan mitt i natten? För att slippa
bli påhoppad av något svin som borde få kuken avskuren.

Jag äcklas av er.

Vi tjejer ska aldrig någonsin behöva förändra oss, det är de vidriga missfostrena
till män som vi behövder förändra. Även om det krävs masskastrering. För jag är så
jävla less på att läsa om tjej på tjej som blir våldtagen... Det får fan i mig räcka nu.

Kommentarer
Postat av: LINN STOLT

Du har så jävla rätt!





Sjukt bra blogg har du också :D

2009-04-13 @ 17:20:13
URL: http://liinnstolt.blogg.se/
Postat av: Sanna

PUNKT SLUT! BRA JULIA!

2009-04-14 @ 17:35:42
URL: http://essesset.blogg.se/
Postat av: Linda

men allvarligt så stämmer en del av vad denna personen skriver, inte alla men många med sönderblonderat hår leker så mkt fjortis (pinsamt äckligt), tror dom är så tuffa. Och något jag blir trött på är att svenskarna är så oskyldiga, dom är precis lika inkompetent blåsta som alla andra som våldtar men man beskrivs tydligen efter ras i detta samhälle. Det är precis som att pittbulls,amstaffs och såvidare attackerar varenda människa, vafan det finns goldens som också kan lacka ur. Det beror ju på uppfostring. Svenskar är ju så oskyldiga, inte fan skulle dom någonsin kunna våldta, hur kan man säga så? Jag tror statistiken går hand i hand. Aldrig att en tjej är skyldig till en våltäkt men samtidigt får man kolla hur man beteer sig lite förfan.. Visst alla ska få sexa hur och vem dom vill men vi behöver ju inte bli några jävla kaniner förfan. Och ja jag är svensk..

2009-04-14 @ 19:35:51
URL: http://olofssonlinda.blogg.se/
Postat av: BjeBje

Jag håller med dig 100 %!



Jag är så trött att folk lägger skulden på oss blondiner som älskar sminka oss och ha på oss vad vi vill. Jag är själv blond, och får jämt höra att jag är en slampa eller hora bara för att jag har blont hår?



Det är absolut inget fel att ha linne och kjol på sig? Det är absolut inget fel att sminka sig? Det är absolut INTE vårat fel att männen beteer sig som djur.



Alla kvinnor som blivit våldtagna är normala människor som inte varit utmanad-klädda. Utan det handlar om vart man går mitt på natten, vara lite mer försiktig.

Det finns ett ställe där jag bor som man måste undvika för att det inte ska hända något, så därför väljer jag hellre taxi med en kompis.



Ja, vi är öppna i sverige om sex. Varför skämmas över att man faktiskt njuter? Sex är helt naturligt! Hur kom VI annars till?



Jag är så trött på detta tjat om blondiner. Bara för att 80 % av naken-modellerna och glamour-modellerna är blondiner, så betyder det inte att vi är likadana?



2009-04-15 @ 09:51:31
URL: http://bjebjee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
<